“Het is een enorme eer dat we de Ichiban Award gewonnen hebben”, vertelt Carlo Bloemberg van Autobedrijf Bloemberg. “Een prijs die we met zijn allen hebben verdiend, echt een bekroning voor het team om het elke dag weer iets beter te doen voor de klant.” Voor Bloemberg draait Ichiban om de mensen. “Mensen zijn echt de basis, daar begint alles mee en komt alles op terug. Als je goed wilt zijn voor klanten, dan moet je als team ook goed functioneren. Hoe wij in harmonie samenwerken, dat straal je ook uit naar de klant.” De Ichiban-prijs geeft volgens Bloemberg een positieve vibe aan het bedrijf. “Het is een bekroning, maar niet het uiteindelijke doel. Je wilt het elke dag weer een beetje beter doen en dat onderstreept deze prijs.”
Gedeelde tweede plaats
Toyota-dealer Van Gent uit Veenendaal, die de prijs de afgelopen veertien edities won, werd dit jaar tweede, samen met Toyota-dealer Jacob Schaap uit Lelystad. Carlo Bloemberg: “Ik heb diep respect voor de vorige winnaars. Veertien jaar op rij deze prijs winnen zal lastig worden, maar wel hebben nu geleerd dat het mogelijk is.”
Ichiban: de klant op één
Ichiban is afgeleid van ‘Okyakusama Ichiban’, dat vrij vertaald uit het Japans ‘de klant staat voorop’ betekent. Ichiban betekent letterlijk ‘eerst’ of ‘nummer één’. Dit sluit aan bij de wereldwijde Toyota [GR1] strategie waarbij de Toyota-rijder altijd centraal staat. ‘Customer First’ is een vast onderdeel van Toyota’s DNA. Met de Ichiban Award, waarbij gekeken wordt naar klanttevredenheidscijfers bij de afdelingen Sales en After Sales, wordt dit principe nog eens gestimuleerd.
Wij willen ons hele team bedanken voor de ongelofelijke inzet! Jullie zijn de kern van deze geweldige waardering die wij hebben gekregen van onze klanten, collega dealers en Louwman en Parqui. En natuurlijk willen we onze trouwe klanten bedanken voor de steun en vertrouwen die zij ons bedrijf gegeven hebben. Ook onze complimenten aan de overige finalisten , Toyota van Gent Veenendaal en Toyota Jacob Schaap Lelystad, voor hun inspirerende presentaties en de waardering
Foto: Menno Ridderhof